Cum spuneam si in articolul de ieri, consumul de carburant este si el influentat de pierderile de presiune din roti, ca urmare a dilatarii cauciucului. Greutatea autovehiculului va impinge aerul din roti, marind astfel contacul la suprafata dar si rezistenta la intampinare a aerului, denumita si coeficient aerodinamic.

Asadar, verificarea periodica a presiunii in pneuri este importanta, iar operatiune necesita cateva detalii. Presiunea standard indicata in tabelele cu indicatii ale constructorilor, este valida pentru o anvelopa rece, aceea care nu a fost rulata cel putin 2 ore, sau a fost folosita maxim 3 km la viteze reduse. Aceste detalii sunt importante pentru ca apar variatii de presiune odata cu cresterea temperaturii, implicit a utilizarii pneului. Presiunea corecta introdusa intr-un pneu rece difera de presiunea introdusa intr-un pneu rulat. Astfel ca presiunea fierbinte trebuie sa fie cu 0,3 bari mai mare decat cea rece.

Desi va intrebati care este presiune optima din interiorul unui cauciuc, nu exista o valoare universal valabila, dar puteti identifica cu ajutorul unor indicii date, aflate atat pe portierele autovehiculelor dar si pe peretii exteriori ai cauciucurilor cat si in cartea masinii. Dupa cum v-ati dat seama presiunea corecta in pneuri este o problema cu implicatii multiple, in special in asigurarea sigurantei pe calea de rulare, de aceea necesita o atentie sporita din partea conducatorului si nu numai.

Constructorii auto au gasit o rezolvare, si anume au creat un dispozitiv integrat, ca dotare standard sau optionala, ce monitorizeaza continuu aceasta presiune si informeaza conducatorul atunci cand apar variatii sau chiar pierderi de presiune in rotile autovehiculului. Fie ca beneficiati sau nu de aceasta dotare, o verificare periodica este necesara, evitand situatii neplacute, scutind timp si bani pe reparatii costisitoare.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.