Comunicat oficial emis de Michelin Romania
Pe durata depozitarii, imbatranirea este influentata de urmatorii factori:
UMIDITATEA :

Anvelopele trebuie depozitate in spatii care trebuie sa ramana constant racoroase, uscate si cu ventilatie naturala. Daca anvelopele sunt depozitate in exterior, acestea trebuie acoperite cu o prelata opaca si perfect etansa.

LUMINA :

Anvelopele trebuie protejate de actiunea razelor soarelui si de lumina artificiala cu un continut ridicat de raze ultraviolete. Se prefera lumina lampilor cu incandescenta fata de cea a tuburilor fluorescente.

TEMPERATURA :

Trebuie sa fie sub 35 °C. A se evita contactul direct cu radiatoare si conducte

MATERIALE CARE GENEREAZA OZON, SOLVENTI, COMBUSTIBILI SI PRODUSE

CHIMICE :

A se depozita in alte incaperi.

TENSIUNE, PRESIUNE :

Acestea pot provoca deformarea anvelopei.

ROTATIA STOCURILOR

Trebuie organizata astfel incat anvelopele depozitate la inceput sa fie utilizate primele.

DEPOZITAREA PE TERMEN SCURT :

Anvelopele pot fi depozitate suprapuse una peste alta, de preferinta pe paleti. Inaltimea stivei nu trebuie sa depaseasca 1,20metri. Dupa 4 saptamani, stivele trebuie rearanjate prin inversarea ordinii anvelopelor. Daca anvelopele suntmontate pe jante, acestea trebuie depozitate umflate, in pozitie verticala sau pe un singur rand, pe rafturi.

DEPOZITAREA PE TERMEN LUNG :

Anvelopele trebuie depozitate vertical pe rafturi situate la cel putin 10 cm deasuprasolului. Pentru a se evita deformarea acestora, se recomanda rotirea u?oara a anvelopelor o data pe luna.

Pe durata utilizarii acestora :

Pe durata utilizarii anvelopelor, acestea continua sa se invecheasca in functie de conditiile de utilizare. Sfarsitul duratei de viata a anvelopelor se produce inmod normal atunci cand inaltimea bandei de rulare atinge limita legala prevazuta. Aceasta se produce in perioade de timp foarte variate, in functie de tipul utilizarii. Prin urmare, este important ca notiunile longevitate * si vechime** sa nu fie confundate. Sa nu uitamca, chiar daca nu este utilizata, roata de rezerva se invecheste si in conditii uneori dificile.

– longevitate (potential kilometric). ** vechime (varsta anvelopei

IDENTIFICAREA VARSTEI UNEI ANVELOPE

Conform prevederilor regulamentului 30, data fabricatiei anvelopelor trebuie marcata pe flancul anvelopei. In prezent, aceasta este formata dintr-o succesiune de 4 cifre (anul productiei inainte de 2000 = 3 cifre + ◄), gravate pe flanc: primele doua cifre indica saptamana fabricatiei, iar ultimele doua, anul fabricatiei.

RECOMANDARE PRIVIND DURATA UTILIZARII

 

Anvelope destinate autoturismelor, utilitarelor :

Anvelopele sunt compuse din diferite tipuri de materiale si amestecuri de cauciuc, cu proprietati esentiale pentru buna functionare a acestora. Aceste proprietati se schimba in timp. Pentru fiecare anvelopa, aceste schimbari depind de o serie de factori, cum ar fi conditiile climatice, conditiile de depozitare si de utilizare (sarcina, viteza, presiune, intretinere, etc.) la care anvelopele sunt supuse pe parcursul duratei lor de viata.

Aceste schimbari aferente utilizarii anvelopei sunt foarte diferite, si de aceea, durata de utilizare a unei anumite anvelope este imposibil de preconizat cu exactitate

Din acestmotiv, dupa o perioada de utilizare a anvelopelor de 5 ani, va recomandam ca anvelopele (inclusiv anvelopele cu care sunt echipate rotile de rezerva) sa fie supuse unui control anual efectuat de un specialist. Va recomandam, de asemenea, inlocuirea anvelopelor de peste zece ani cu unele noi, chiar acestea daca par apte de utilizare si nu au atins limita legala de uzura.

Sursa: michelin.ro

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.