Primaria Municipiului Bucuresti are un nou plan de a salva capitala de la poluare si speram, aglomeratie, anume de a interzice circulatia masinilor vechi in capitala. Recent, au aparut informati noi despre hotararea ce se doreste a fi adoptata si care este sustinuta de Comisia de Ecologie si Protectie a Mediului precum si de Comisia Juridica de Disciplina a Consiliului General Bucuresti si nu in ultimul rand de Raportul de Specialitate al Directiei de Mediu.

Astfel se doreste ca incepand cu 1 ianuarie 2019 masinile ce au norme de poluare Euro 1 sau Euro 2 sa fie interzise in Bucuresti intre ora 6 si ora 22, urmand ca din 2020 sa fie interzise si cele cu norma de poluare Euro 3, toate acestea avand liber la circulatie pe teritoriul capitalei numai noaptea.

Cum norma de poluare Euro 3 exista din anul 2000, odata cu aceasta lege in Bucuresti in anul 2019, nu vor mai avea acces in timpul zilei masinile fabricate inainte de aceasta data, indiferent ca sunt pe motorina sau benzina, fapt ce cu siguranta va infuria multi posesori de masini vechi, care nu isi permit sa le schimbe curand si nici nu se pot lipsi de autovehicule pe parcursul zilei.

Si ca totul sa fie din ce in ce mai rau pentru posesorii de masini vechi despre care aminteam mai sus, din 2020 nici macar masinile fabricate inainte de 2005 nu vor mai avea acces in Bucuresti deoarece norma Euro 4 a intrat in vigoare din acel an, autovehicolele mai vechi, detinand norma Euro 3 sau mai mica. Exceptiile – in sensul rau – le vor reprezenta masinile mai recente de 2005 care totusi au obtinut norma Euro 3.

In mod evident nu se stie ce se va intampla cu masinile care initial au obtinut norma Euro 4 dar apoi prin diverse circumstante au ajuns sa polueze foarte mult si nu se stie niic macar cum se vor aplica aceste noi legi deoarece inca nu au fost dezbatute si date nimic in sensul acesta asadar, inca nu se stie cum se va face aceasta triere mult dorita.

Expertii sunt de parere ca este aproape imposibil sa verifici fiecare masina care circula pe teritoriul capitalei deoarece nu se pot tria masinile in functie de anul fabricarii (sunt persoane ce modifica masina si atunci desi este veche poate fi omologata la RAR si poate avea chiar norma Euro 4), iar documentul in care este mentionata aceasta norma nu face parte dinte cele pe care un sofer este obligat sa le aiba sau sa le prezinte politiei rutiere sau rar-ulu mobil, la un eventual control.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.