Iti poti imagina sa porti o cizma si un slap intr-o zi rece de iarna?
Sigur ca nu. Dar stii ca este la fel de vital sa-ti echipezi toate cele patru roti ale autoturismului tau cu anvelope potrivite pentru iarna? 

Control si stabilitate – anvelopele de iarna ofera mai mult control si stabilitate pe gheata si zapada si pe vreme rece, in general. Amestecul mai moale de cauciuc al anvelopelor de iarna poate functiona bine la temperaturi scazute precum cele de -40°C inainte sa se intareasca, in timp ce cauciucul unei anvelope universale vara-iarna incepe sa se intareasca la temperaturi de -7°C. Cand aveti de-a face cu zapada, fiecare anvelopa va reactiona diferit – una ar putea supravira in timp ce cealalta ar putea subvira – cauzandu-va masina sa piarda controlul. 

Pentru control maxim pe gheata si zapada, asigurati-va ca toate cele 4 anvelope de iarna sunt identice. “Combinatia anvelopelor nu va poate doar degrada stabilitatea masinii, dar va afecteaza si uzura modelului anvelopei”, afirma Andrew Gorman, Dufferin Motors & Tires, Alliance Tire Professionals. Daca anvelopele vara-iarna sunt folosite tot anul, striurile se vor uza mai repede. Datorita faptului ca anvelopele de iarna sunt pentru a fi folosite doar pe timpul iernii, exista mai putina uzura si ruptura la amble seturi de anvelope. 

Tehnologia anvelopei: tehnologia anvelopelor de iarna in contrast cu cea a anvelopelor universale vara-iarna este diferita. Pe langa diferentele din amestecul de cauciuc mentionat mai sus, anvelopele de iarna au de asemenea modele si striuri (canaluri mici care intersecteaza grupe de santuri mai mari) proiectate specific cu scopul de a impinge apa lateral si de a sapa in zapada de pe suprafata carosabilului, maximizandu-va puterea de a porni, intoarce si opri. Este important de notat ca anvelopele marcate cu simbolul unui varf de munte cu un fulg de nea intrunesc criteriile de performanta de tractiune pe zapada. Odata ce aveti cele 4 anvelope de iarna echipate la masina, nu uitati sa le mentineti in mod adecvat. Verificarea presiunii anvelopei este la fel de importanta iarna ca si vara. Pentru fiecare 5 grade scazute in temperatura, anvelopa va pierde cam 450g aer. Gonflarea corecta va extinde viata anvelopei si va va imbunatati eficienta carburantului. Presiunea aerului ar trebui verificata lunar, in special dupa primul inghet. (sursa : The Epoch Times) 

De ce se schimba toate cele 4 anvelope iarna
Iarna, aderenta este la fel de importanta atat pe axa spate cat si pe axa fata, deci autoturismul trebuie sa fie echipat cu 4 anvelope de iarna. Pentru mai mult control si siguranta MICHELIN recomanda inlocuirea anvelopelor al caror profil are mai putin de 3,5mm adancime. 4 anvelope de iarna aduc : Uniformizarea comportamentului aututurismului;Reducerea riscului de derapaj sau de deviere de la traiectorie;Tractiune imbunatatita. 4 anvelope de iarna + 4 anvelope de vara = siguranta asigurata pe tot parcursul anului! (Sursa: MICHELIN)
 
Anvelopele de iarna – siguranta pe timp de iarna, indiferent de conditiile de drum 

Pe masura ce se apropie iarna, iar conditiile de carosabil devin din ce in ce mai imprevizibile, siguranta conducatorilor auto depinde tot mai mult de anvelopele care echipeaza automobilul. Din acest motiv, tot mai multi soferi romani au inceput sa priveasca anvelopele de iarna ca pe un accesoriu esential in anotimpul rece. Este recomandabil ca anvelopele de vara sa fie schimbate cu anvelopele de iarna nu mai tarziu la sfarsitul lunii octombrie. Si asta pentru ca la temperaturi sub 7 grade Celsius cauciucul din care sunt realizate anvelopele de vara se intareste si devine rigid ceea ce face ca anvelopa sa piarda din puterea de tractiune si aderenta la drum. Asadar nu asteptati primele zapezi pentru a schimba anvelopele! 

Anvelopele de iarna au in compozitia lor compusi speciali de siliciu “silica” care mentin flexibilitatea cauciucului la temperaturi joase. 

Anvelopele de iarna moderne au de asemenea pe suprafata lor mii de lamele minuscule asigurand o buna putere de tractiune si o franare eficienta in timp ce crestaturile longitudinale si laterale asigura o capacitate buna de aderenta si dispersie a apei; pe drumuri acoperite de gheata sau zapada, designul special al profilului permite autocuratarea in timpul rotirii anvelopei. Pentru a arata cat de mult conteaza anvelopele pentru siguranta dvs la volan e suficient sa mentionam ca un mobil care circula cu o viteza de 50 km/h are nevoie de o distanta de franare pe zapada cu 22 de metri mai mare decat daca ar fi echipat cu anvelope de iarna! 

Pentru mai multa siguranta pe timpul iernii, Goodyear a dezvoltat o serie de tehnologii inovatoare. Printre acestea se numara si tehnologia 3D-BIS incorporata pentru prima data in anvelopele de iarna Goodyear Ultra Grip 6, care au fost premiate in repetate randuri in urma testelor efectuate in Europa. 

3D-BIS (3-Dimensional Block Interlocking System- Sistem Tridimensional de inchidere a blocurilor) este un sistem de lamele prevazute cu numeroase emisfere concave si convexe dispuse fata in fata. 

Datorita fortelor laterale generate in timpul sofatului, aceste emisfere concave si convexe se imbina ca un sistem de fermoar tridimensional, rigidizand astfel suprafata de rulaj. Ca urmare, 3D-BIS imbunatateste semnificativ tractiunea, manevrabilitatea si performantele de franare pe suprafete acoperite cu zapada si gheata, datorita numarului mai mare si densitatii crescute a lamelelor si optimizeaza precizia directionarii si manevrarii masinii pe drumuri ude sau uscate. 

Pentru a imbunatati capacitatea de rezistenta la acvaplanare, Goodyear a dezvoltat tehnologia V-TRED, folosita pentru Eagle UG GW3 , Ultra Grip 6 si 7. La acest tip de anvelope, santurile adanci care urmaresc cursul natural al apei drenate de pe suprafata de tractiune ajung pana in centrul suprafetei de contact. in acest fel, performantele anvelopei pe carosabil umed sunt mult imbunatatite. 

Pentru siguranta dumneavoastra, este important sa nu neglijati inlocuirea anvelopelor de vara cu cele de iarna sau sa luati in considerare achizitionarea unui set de anvelope de iarna daca nu aveti deja, pentru ca 20 de metri in minus la franare pot salva vieti!