Tot mai multa lume spune ca anvelopele de tip All-Season sunt o prostie si reprezinta doar un produs de marketing. Practic, este imposibil ca un cauciuc sa aiba trasaturile unei anvelope de vara, in acelasi timp cu cele ale unei anvelope de iarna. Difera foarte mult materialele, gradul de uzura si profilul. Cu toate astea, cauciucurile mixte se vand si au clienti. Iata ce nu stiai despre anvelopele de tip all-season.

Tot mai multa lume spune ca anvelopele de tip All-Season sunt o prostie si reprezinta doar un produs de marketing. Practic, este imposibil ca un cauciuc sa aiba trasaturile unei anvelope de vara, in acelasi timp cu cele ale unei anvelope de iarna. Difera foarte mult materialele, gradul de uzura si profilul. Cu toate astea, cauciucurile mixte se vand si au clienti. Iata ce nu stiai despre anvelopele de tip all-season.

Din capul locului, trebuie stiut ca toate anvelopele de tip all-season NU sunt destinate mersului pe zapada. Spre deosebire de niste

anvelope de iarna, care se comporta bine pe gheata si pe zapada, cele pentru orice sezon sunt destinate mersului pe asfalt uscat sau ud, indiferent de temperatura.

Anvelopa AS (all-season) imprumuta de la cauciucul de vara rezistenta la uzura, zgomotul redus in mers, confortul, aderenta pe uscat si pe ud. Iar de la anvelopa de iarna imprumuta numai materialul ceva mai moale.
O anvelopa mixta este de fapt un compromis in ceea ce priveste materialul si profilul. Este un cauciuc mai moale ca cel de vara, dar mai tare ca cel de iarna. Iar profilul este ceva mai pronuntat ca la un cauciuc de vara, dar mult mai putin proeminent ca la o anvelopa de iarna. Profilul mai pronuntat decat la anvelopele de vara este cauzat de faptul ca trebuie sa reziste in timp, fiind mai moale, nicidecum de mersul pe zapada!

Deci anvelopele all-season sunt pentru acele tari sau zone geografice in care temperatura scade, dar nu este zapada. Materialul mai moale al anvelopei AS face masina sa franeze bine si sa aiba aderenta chiar daca sunt aproape 0 grade, pe uscat sau umed, la fel ca o anvelopa de iarna. Insa daca te confrunti cu zapada, acestea se vor comporta ca o anvelopa de vara, adica… aderenta si franare foarte proasta.
Asadar, daca doriti sa evitati problemele din aceasta iarna, dotati-va masina cu anvelope dedicate exclusiv sezonului rece. Multa lume are impresia ca face economie si o afacere buna, daca isi doteaza masina cu anvelope pentru orice sezon. Insa Romania nu este o tara in care iarna vine fara zapada, si nici strazile nu sunt cele mai curatate de catre autoritati. Asadar, la noi in tara anvelopele all-season nu-si au rostul. Proasta informare a clientilor si preturile aparent bune, au facut ca la noi in tara aceste anvelope sa aiba succes. Insa este momentul ca lumea sa se destepte si sa isi doteze masina cu ceea ce trebuie. In plus, legislatia care urmeaza sa fie pusa in vigoare, va face referire la acele anvelope care au simbolul fulgului de zapada, ca mijloc de referinta pentru politia care va face controale. Iar anvelopele all-season nu au acest simbol.
Succes la cumparaturi si o iarna usoara!

Tot mai multa lume spune ca anvelopele de tip All-Season sunt o prostie si reprezinta doar un produs de marketing. Practic, este imposibil ca un cauciuc sa aiba trasaturile unei anvelope de vara, in acelasi timp cu cele ale unei anvelope de iarna. Difera foarte mult materialele, gradul de uzura si profilul. Cu toate astea, cauciucurile mixte se vand si au clienti. Iata ce nu stiai despre anvelopele de tip all-season.

Din capul locului, trebuie stiut ca toate anvelopele de tip all-season NU sunt destinate mersului pe zapada. Spre deosebire de niste anvelope de iarna, care se comporta bine pe gheata si pe zapada, cele pentru orice sezon sunt destinate mersului pe asfalt uscat sau ud, indiferent de temperatura.

Anvelopa AS (all-season) imprumuta de la cauciucul de vara rezistenta la uzura, zgomotul redus in mers, confortul, aderenta pe uscat si pe ud. Iar de la anvelopa de iarna imprumuta numai materialul ceva mai moale.

O anvelopa mixta este de fapt un compromis in ceea ce priveste materialul si profilul. Este un cauciuc mai moale ca cel de vara, dar mai tare ca cel de iarna. Iar profilul este ceva mai pronuntat ca la un cauciuc de vara, dar mult mai putin proeminent ca la o anvelopa de iarna. Profilul mai pronuntat decat la anvelopele de vara este cauzat de faptul ca trebuie sa reziste in timp, fiind mai moale, nicidecum de mersul pe zapada!

Deci anvelopele all-season sunt pentru acele tari sau zone geografice in care temperatura scade, dar nu este zapada. Materialul mai moale al anvelopei AS face masina sa franeze bine si sa aiba aderenta chiar daca sunt aproape 0 grade, pe uscat sau umed, la fel ca o anvelopa de iarna. Insa daca te confrunti cu zapada, acestea se vor comporta ca o anvelopa de vara, adica… aderenta si franare foarte proasta.

Asadar, daca doriti sa evitati problemele din aceasta iarna, dotati-va masina cu anvelope dedicate exclusiv sezonului rece. Multa lume are impresia ca face economie si o afacere buna, daca isi doteaza masina cu anvelope pentru orice sezon. Insa Romania nu este o tara in care iarna vine fara zapada, si nici strazile nu sunt cele mai curatate de catre autoritati. Asadar, la noi in tara anvelopele all-season nu-si au rostul. Proasta informare a clientilor si preturile aparent bune, au facut ca la noi in tara aceste anvelope sa aiba succes. Insa este momentul ca lumea sa se destepte si sa isi doteze masina cu ceea ce trebuie. In plus, legislatia care urmeaza sa fie pusa in vigoare, va face referire la acele anvelope care au simbolul fulgului de zapada, ca mijloc de referinta pentru politia care va face controale. Iar o parte din aceste anvelopele all-season nu au acest simbol.

Succes la cumparaturi si o iarna usoara!

sursa: 4tuning.ro